fredag 5 februari 2010

Äntligen nått nytt att skriva om!!

Jaha , vet att jag uppdaterat dåligt. men är en människa som inte vill sitta och skriva samma saker om vardags lunken hela tiden.
Men nu händer det grejer som är värt att nämna.
Fick en förfrågan av min chef , han undrade om jag kunde tänka mig att åka till frankrike och jobba i 30 dagar.
Jag svarade med att jag måste fråga Louise ( Min älskade sambo och mor till våra 2 barn)
Jag och Louise diskuterade saken och kom fram till att den ekonomiska vinsten av jobbet övervann tiden jag skulle vara borta från dom.
Så nu ska jag åka till syd-västra Frankrike, ungefär en timmes bilfärd från Bordeaux
och renovera ett hotell som ägs av en svensk.
Vi blir 4a svenskar som åker ner för att fixa 11 rum och hallen.
Lär bli en hel del jobb, men har även förhoppningar att få besöka nån vin tillverkare , då jag kommer befinna mig i ett av världens bästa vin distrikt.
Vill även få del av den franska kulturen och maten som man sett och hört mycket om.
Språket kan nog bli problem då min franska knappt existerar. Den enda frasen jag kan är " Vill du sova med mig inatt??" och den ska jag inte använda =) .
Men det kommer bli ett kul och annorlunda projekt och hoppas av hela mitt hjärta, att min familj kommer må bra och inte lida av min frånvaro under hela Mars månad. ( Älskar er familjen!!!!! <3 )
Annars har livet trampat på med mycket jobb och mys tid med familjen, måste även inlägga om Djurgårdens härliga upplyftning i hockeyn. Från att vara ett lag som slåss för elitserie platsen , så har dom i år växt och visat att dom är en farlig guld kandidat som nog dom flesta lag fruktar att möta.
Jag ska försöka att skaffa en laptop och mobilt bredband att ta med mig ner till frankrike , så att dom som ev fortfarande tittar in här kan få följa lite vad som händer där nere.


voule vou couche avec moi / Jimmy !!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar