fredag 17 april 2009

Parodi....

Jaha, då har första domen fallit i Pirate Bay rättegången.
Denna parodi, där svenska advokater är marionetter i penningstinna grisars händer.
Det är med sorg jag ser hela svenska lagverksamheten vika sig för pengar och inte rena bevis.
Domstolen har gång på gång visat sin ignorans och okunskap inom ämnet.
Dom har bara tjatat på att , oj vi förlorar vårt levebröd.
Detta säger dom i samma stund som man kan läsa om filmer osv och deras nya rekord förtjänster.
Fy fan säger jag bara för alla penning kåta idioter som hellre ser till siffror än till människor osv.
Nu ska jag fan i mig snart till systemet och köpa lite öl för att sen höja en skål till TPB teamet och hoppas att Sveriges rättsystem vaknar och inser vad fel dom är ute!!!


/Jimmy

6 kommentarer:

  1. Det finns ju lite olika sätt att se på det.
    Pirate Bay har tjänat GROVA pengar på distribuera/dela ut material som faktiskt är skyddat av upphovsrätt.

    Tycker definitivt dom ska åka i fängelse, det dom har gjort är i princip att dom stjäl av mig , ger mina tillhörigheter till dig och på vägen får dom betalt i form av annonsering.

    Tror varken du eller jag -om vi hade haft begåvningen- skulle vara särskilt glada om våra skivor/filmer delades ut gratis utan att vi får lön för vårt arbete...

    SvaraRadera
  2. Tycker du skall se på det som att Youtube och google, som faktiskt tillhanda håller saker på sina servrar som är olagligt. Vilket inte är något TPB gör.
    Dom tillhanda håller enbart en tjänst där folk delar mellan varandra.
    Isåfall ska allt som gör att folk kan dela med varandra leda till fängelse.

    SvaraRadera
  3. Youtube och Google är en helt annan diskussion.
    Om jag stjäl en Volvo så kan jag ju inte säga att "Det var ju bara en Volvo, sätt dit dom som stjälar BMW..."

    Pirate Bay har -precis som jag sa- tjänat enormt med pengar på att dela ut andras tillhörigheter. Tycker du det är rätt?

    SvaraRadera
  4. Ingen mening i att diskutera detta , vi ligger allt för långt ifrån varandra i åsikterna , så det kommer inte leda till nått.
    Men jag förstår din synpunkt men står ändå för den jag har .
    Dgas att samhället vaknar upp och inser att förändring är ett måste.

    SvaraRadera
  5. Den som aldrig har fildelat , kan ju kassta första stenen... Matte

    SvaraRadera
  6. Disskusion är intressant och utvecklande!
    Bara ett litet förtydligande: det är ju inte fildelningen i sig som gör att Pirate Bay får det straff dom får, det är att dom bedrivit vinstdrivande verksamhet på det. Dessa grabbar har tjänat milioner på ren stöld!

    SvaraRadera